Przyszłość amerykańskiego systemu opieki zdrowotnej

Zarówno Shortell, jak i McNerney1 i Kinzer2 w swoich artykułach Sound Deska (wydanie z 15 lutego) zbyt szybko odrzucają możliwość powszechnego planu opieki zdrowotnej. Jedna realna droga do tego nieuchwytnego celu do tej pory w dużej mierze uniknęła uwagi: rozszerzyć program Medicare o wszystkich Amerykanów. Chociaż Medicare pozostaje dalekie od doskonałości, pozostaje jednym z najbardziej skutecznych planów ubezpieczeń zdrowotnych w Stanach Zjednoczonych, wypłacając ponad 96 centów świadczeń każdemu zebranemu dolarowi3. Jeśli ten poziom wydajności utrzyma się po ekspansji (realnym założeniem, zważywszy, że Kanadyjski system Medicare ma również 2 do 3 procent 4), natychmiastowe oszczędności w wysokości od 30 do 50 miliardów dolarów rocznie zostaną osiągnięte dzięki zmniejszeniu ilości odpadów administracyjnych5. Ta nagroda stanowiłaby nowe pieniądze , które można by wykorzystać zrekompensować, przynajmniej częściowo, zwiększone koszty związane z rozszerzeniem dostępu do opieki.
Ponadto takie podejście do powszechnego dostępu ma szereg zalet politycznych i logistycznych. Po pierwsze, Medicare jest prawdopodobnie najbardziej popularnym programem politycznym, jaki kiedykolwiek stworzono. Co ważne, został on wyprodukowany w Ameryce , a nie stworzony w obrębie kultury innego kraju. Po drugie, względnie zaawansowany system zarządzania jest już stosowany w przypadku Medicare (a mianowicie organizacji zajmujących się recenzowaniem). Wraz z nadchodzącymi usprawnieniami w takich przeglądach można uzyskać 6 kontroli kosztów poprzez wyeliminowanie zakresu interwencji, które przynoszą stosunkowo niewielkie korzyści. Po trzecie, reforma płatności dla lekarzy i kontrola ilości usług lekarzy są już w toku i można je łatwo zastosować do rozszerzonej wersji Medicare. Wreszcie grupy lobbingowe seniorów nie mogły sprzeciwić się rozszerzeniu Medicare bez zbytniego samolubstwa. Motto takie, jak Jeśli jest wystarczająco dobre dla starszych ludzi, jest wystarczająco dobre dla wszystkich byłoby trudne do skutecznego obalenia.
Analitycy polityczni i politycy powinni rozważyć rozszerzenie Medicare jako względnie szybką i bezbolesną ścieżkę do powszechnego dostępu do opieki zdrowotnej w Stanach Zjednoczonych.
David C. Hadorn, MD
4803 W. Moorhead Cir., Boulder, CO 80303
6 Referencje1. Shortell SM, McNerney WJ. . Kryteria i wytyczne dotyczące reformy amerykańskiego systemu opieki zdrowotnej. N. Engl J Med 1990; 322: 463-7.
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Kinzer DM. . Uniwersalne prawo do opieki zdrowotnej: czy możemy się tam dostać. N Engl J Med 1990; 322: 467-70.
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Himmelstein DU, Woolhandler S, Komitet piszący Grupy Roboczej ds. Projektowania Programu. . Narodowy program zdrowia dla Stanów Zjednoczonych: propozycja lekarzy. N Engl J Med 1989; 320: 102-8.
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
4. Evans RG, Lomas J, Barer ML, i in. . Kontrolowanie wydatków na zdrowie – kanadyjska rzeczywistość. N Engl J Med 1989; 320: 571-7.
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
5. Himmelstein DU, Woolhandler S.. Koszt bez korzyści: odpady administracyjne w amerykańskiej służbie zdrowia. N Engl J Med 1986; 314: 441-5.
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
6 Strona L.. Nowa era w przeglądzie wykorzystania: gwałtownie rosnące stawki ubezpieczeń w 1989 r. Przyspieszają kontrolę MD. American Medical News. 9 grudnia 1988: 1, 44-5.
Google Scholar
Medycyna musi być zarówno skuteczna w dostarczaniu usług technologicznych do leczenia chorób i humanitarnych w swoich relacjach z chorymi osobami. W najlepszych instytucjach te aspekty praktyki są połączone, ale możliwe jest uzyskanie jednego lub drugiego, albo żadnego. Pacjent wybierze dla ludzkości i biurokraty na efektywność, podczas gdy większość lekarzy przynajmniej stara się dostarczyć zarówno – ograniczoną, jak i potrzebną nie tylko dawać pacjentom to, czego chcą, ale także spełniać standardy narzucone przez ich rówieśników i zarabiać. ich pensje, wypłacane, ponieważ prawdopodobnie muszą to być biurokracja działająca dla pośrednika, czy to opłacalny prywatny ubezpieczyciel, czy też przynosząca straty, rządowa służba zdrowia.
Być może powinniśmy powrócić do pojęcia medycyny jako miłości, dostarczanej przez społeczeństwo z dobroci wspólnego serca dla chorych członków; nie rozwiązuje to jednak kwestii, jak zapewnić, aby ci, którzy świadczą usługi dla chorych, byli rekrutowani, opłacani i monitorowani w celu zapewnienia najlepszej możliwej służby w stosunku do zasobów zapewnionych przez elektorat, który nigdy nie będzie doskonały. Co dziwne, wbrew oczekiwaniom, do tej pory udało się to do tej pory Brytyjskiej Krajowej Służbie Zdrowia, ale prawdopodobnie już nie będzie, gdy obecny nadzorca podważy jej idealizm.
John A. Davis, MD, FRCP
Cambridge Rd., Great Shelford, Cambridge CB2 5JE, Anglia
Niedawne komentarze w czasopiśmie pod wieloma względami prezentowały odmienne perspektywy, ale łączyły ich lekceważenie prawdopodobnie najważniejszego pojedynczego czynnika braku kontroli kosztów opieki zdrowotnej w Stanach Zjednoczonych – mianowicie ciągłego kryzysu w zakresie odpowiedzialności zawodowej (nadużycia ) spory sądowe * Chociaż kwoty w dolarach generowane przez honoraria prawników obrony i adwokatów, nagrody jury i koszty sądowe są wymierne, cena, że bardzo realna groźba nadużyć odpowiada wymogom, które zmieniają zachowania lekarzy w celu zwiększenia kosztów w wyniku nadmiernego dochodzenia a nadmierne traktowanie do punktu nieefektywności nie jest tak łatwe do zmierzenia.
Uważam, że żaden proponowany system opieki zdrowotnej nie będzie w stanie skutecznie ograniczyć kosztów ani zwiększyć dostępności bez szczerego zajęcia się kwestią odpowiedzialności zawodowej i jej związku z sponsorowanymi przez rząd programami. Wierzę, że akceptacja przez lekarzy krajowego systemu opieki zdrowotnej byłaby ułatwiona przez powiązanie z ulgą w psychologicznych i finansowych perypetiach sporów o nadużycia. Chociaż prawdopodobnie nie jest to możliwe ze względów finansowych, programy o ograniczonej rekompensacie dla uczestników krajowego planu zdrowotnego, które umożliwiłyby jedynie odzyskanie strat ekonomicznych, przetworzonych za pomocą systemu opartego na odpowiedzialności administracyjnej, byłyby znaczną korzyścią niefinansową, która skłoniłaby lekarzy do uczestniczyć.
David S. Starr, MD, JD
Bankston, Wright i Greenhill, Austin, TX 78701
Odniesienie * Danzon P.. Częstotliwość i nasilenie roszczeń dotyczących błędów w sztuce lekarskiej J Law Econ 1985; 27: 115.
Crossref Web of ScienceGoogle Scholar
Jeśli chodzi o ostatni artykuł Sounding Board autorstwa Shortella i McNerney a na temat przyszłości amerykańskiego systemu opieki zdrowotnej, chciałbym zwrócić uwagę na wy
[podobne: rollmasaż efekty, odczyn wassermanna, odma płucna powikłania ]