Universal New York Health Care – strategia jednopłatowa łącząca kontrolę kosztów i powszechny dostęp ad 5

UNY-Care stanowiłoby potężne narzędzie do budowania budżetu państwa w stanie zdrowia, który określałby priorytety i wymagane dochody, oraz pozwalał na alokację zasobów w ramach systemu w celu pobudzenia wydajności i zajęcia się obszarami o największej potrzebie. Mechanizm jednolitego zakupu opieki zdrowotnej pozwoliłby państwu przewidzieć roczny wzrost kosztów i oczekiwane przychody ze wszystkich źródeł – w tym Medicare, Medicaid, innych źródeł federalnych, składek ubezpieczeniowych i podatków państwowych – dokładnie. Takie prognozy pozwoliłyby również administratorom UNY-Care i wybranym urzędnikom zaplanować wzrost dla wszystkich dostawców, formułując zalecenia dotyczące koniecznych korekt podatków, składek i poziomów zwrotu. Obecny system kształtowania polityki publicznej jest mocno rozłączny, ponieważ każdy płatnik ma swoje własne priorytety i sposoby na ich osiągnięcie, tym samym przyczyniając się do paradoksu nadmiaru i deprawacji , o którym wspominali Enthoven i Kronick. 5 Procedura ustalania stawek szpitalnych z tego, w którym obecnie ustalany jest poziom Medicaid i inne wydatki państwa na opiekę podstawową. System refundacji szpitali obejmuje roczny czynnik trendu oparty na analizie panelu ekonomistów, podczas gdy wydatki Medicaid poza szpitalami – w szczególności wydatki na usługi podstawowej opieki zdrowotnej – są bardziej wrażliwe na sytuację polityczną i budżetową państwa.
Na przykład w Nowym Jorku wiele wskazuje na wzrost zachorowalności społecznej 13, która spowodowała, że placówki podstawowej opieki zdrowotnej i leczenia uzależnień, liczba łóżek psychiatrycznych i mieszkanie nie są odpowiednie; szpitale (w szczególności izby przyjęć) są przez to chronicznie przeludnione. Rozwiązaniem nie jest po prostu więcej pieniędzy na szpitale. Rozwiązanie polega na przesunięciu zasobów w kierunku opieki podstawowej w miejscach o największej potrzebie. Jako hipotetyczny przykład, wzrost stawek refundacji szpitali może obejmować wstrzymanie zarezerwowane na usługi podstawowej opieki zdrowotnej lub utworzenie nowych ośrodków opieki ambulatoryjnej na obszarach o niedostatecznym poziomie opieki.
Chociaż nie uwzględniono tego wyraźnie w propozycji UNY-Care, proces budżetowania publicznego z konieczności potraktowałby oddzielnie wydatki operacyjne i kapitałowe. Jak odkryła Kanada, utrzymanie oddzielnych strumieni przychodów jest kluczowe dla każdej strategii kontroli kosztów i zrównoważonego wzrostu.
Wykonalność i inne pytania
Kluczową kwestią jest to, czy jakikolwiek poziom rządu może odmówić nadmiernej i nadmiernej inflacji medycznej, a tak, to odpowiednich źródeł dochodów w postaci wyższych podatków i składek.
Udzielenie państwu prawa do regulowania zwrotu kosztów dla wszystkich usługodawców, w tym dla lekarzy, nie jest ogromnym krokiem w Nowym Jorku, zważywszy na zakres obowiązujących przepisów. Nowy Jork ustala już stawki dla szpitali, domów opieki i Medicaid w placówkach opieki ambulatoryjnej. Poza Medicaid opłaty lekarzy pozostają niekontrolowane. Trudniejsze jest to, czy państwo może odpowiednio finansować system, gdy potrzebne są wyższe podatki lub składki.
Połączenie silnych środków kontroli kosztów z obowiązkowym udziałem pracodawców powinno przemawiać do większości dużych przedsiębiorstw
[więcej w: pląsawica sydenhama, odma podskórna, rollmasaż efekty ]