Universal New York Health Care – strategia jednopłatowa łącząca kontrolę kosztów i powszechny dostęp

Po zniknięciu na dekadę powszechne ubezpieczenie zdrowotne powróciło do programów stanowych i federalnych. Massachusetts, pomimo przeszkód budżetowych i politycznych, zmaga się z próbą wdrożenia pierwszego ogólnopaństwowego planu państwowego1. Hawaje ostatnio uchwaliły program ubezpieczeń zdrowotnych dla tych, którzy nie pracują, aby uzupełnić istniejące ustawodawstwo dotyczące obowiązkowego ubezpieczenia zdrowotnego pracodawcy .2 Wiele innych państw opracowuje propozycje. Na poziomie federalnym Senator Edward Kennedy (D-Mass.) I Przedstawiciel Henry Waxman (D-Calif.) Wprowadzili plan rozszerzenia ubezpieczenia pracodawcy i ubezpieczenia Medicaid.3 Propozycja Komisji Pepper wymagałaby od wszystkich pracodawców 100 pracowników lub więcej zapewnia ubezpieczenie zdrowotne, wprowadziłoby ważne zmiany w prywatnym ubezpieczeniu i przekształciłoby Medicaid w nowy publiczny program ubezpieczeniowy zgodny z harmonogramem zwrotu Medicare. Większość najnowszych propozycji i przepisów nadal ignoruje kontrolę kosztów, mimo że problemy związane z inflacją medyczną i brakiem ubezpieczenia są ze sobą ściśle powiązane. Zaproponowano dwie główne propozycje uwzględniające zarówno powszechny zasięg, jak i ograniczenia kosztów: model konkurencyjny Enthovena i Kronick, 5 oraz propozycja Programu Lekarzy dla Narodowego Programu Zdrowia, zalecająca odmianę kanadyjskiego planu6. Propozycja Enthoven i Kronick rozszerzyć ubezpieczenie na zatrudnienie i zapewnić ubezpieczenie subsydiowane osobom niepracującym. Zarządzana konkurencja jest jej główną strategią kontroli kosztów, polegającą na tworzeniu publicznych i prywatnych sponsorów w celu dotowania opieki zdrowotnej dla osób o niskich dochodach i pracy na rzecz wydajnego zapewniania opieki zdrowotnej. 5, 7 Propozycja lekarzy dla Narodowy program zdrowia zaleca wyeliminowanie prywatnych ubezpieczeń w opiece zdrowotnej i przejście do systemu podatkowego prowadzonego przez rząd federalny6. Ponieważ rząd negocjowałby bezpośrednio z przedstawicielami podmiotów świadczących opiekę zdrowotną, dwustronny monopol 8 między rządem a dostawcami jest centralną strategię kontroli kosztów projektu.
Dołączenie do pokrycia uniwersalnego i kontroli kosztów
Departament Zdrowia stanu Nowy Jork, pod kierownictwem dr Davida Axelroda, opracował propozycję powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego – Universal New York Health Care lub UNY-Care9 – który zachowałby nasz system prywatnych i publicznych ubezpieczeń, podobnie jak ostatnio propozycje. Ale podobnie jak w systemie kanadyjskim, UNY-Care zastosowałaby strukturę jednego płatnika i system składający się z jednej karty pomiędzy dostawcami i płatnikami, czyniąc rząd jedynym nabywcą opieki zdrowotnej. Ubezpieczenie prywatne zostało zrestrukturyzowane, aby pomóc w walce z inflacją medyczną, zredukować koszty papierkowej roboty i zapewnić świadczenia zdrowotne, które wszyscy nowojorczycy otrzymają bardziej jednolicie.
Rozszerzając i standaryzując ubezpieczenia, wydając wszystkim nowojorczykom pojedynczą kartę i tworząc jeden system z organem publicznym, który został przydzielony do kontroli kosztów, UNY-Care dążyłoby do przekształcenia naszego pluralistycznego systemu w uniwersalny. UNY-Care ma trzy cele, wszystkie niezbędne do powiązania kontroli kosztów i rozszerzonego dostępu. Pierwszym jest gruntowna reforma obecnego systemu prywatnych ubezpieczeń i rozszerzenie go na tych, którzy nie są ubezpieczeni
[więcej w: rollmasaż efekty, afazja amnestyczna, odma podskórna leczenie ]